beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 24 september 2014

The Remmington's - Del 2

Av Becca - 24 september 2014 17:47

Kapitel 2

 

 

Klockan slår 06:24 när jag ramlar in genom den vita dörren hemma. 

 

Festen var hemsk, som alltid. 

En massa fulla ungar som strippade på borden.

 

Rasmus var värst. Han var alltid i närheten och störde. Försökte hångla och ta på mig.

Tillslut fick jag nog, jag hade snurrat runt och slagit till honom så hårt att han hade ramlat över det närmaste bordet och knockat över ett flertal flaskor

Rasmus hade som tur var svimmat i fallet så jag kunde lugnt kunnat lämna festen.

 

"CHLOE?!" Mammas röst går upp i falsett.

 

Jävlar.

 

"Ja mamma"

Jag drar av mig skorna med en nervös klump i magen och kliver in i köket. 

 

"Mamma, säg inte att du har stannat uppe hela natten för att vänta på mig,"

mumlar jag osäkert och tittar på min mamma som står i sin vinröda morgon rock och tittar ut genom fönstret. 

 

"Nej gumman, jag har jobb att göra så jag var tvungen att kliva upp så här tidigt,"

 hennes röst är mjuk när hon vänder sig om för att titta på mig.

 Jag kommer aldrig sluta förvånas av min mammas otroliga skönhet. De mörka stora ögonen som utstrålar kärlek och ljus varenda dag, det ljust bruna håret som slingrar sig ner längst hennes axlar. Den lilla perfekta munnen som för det mesta ler.

Jag nickar och ler mjukt tillbaka innan jag dunsar ner på en av kökstolarna.

 

"Vem körde dig hem?" 

 

Mammas är låg när hon sätter sig mitt imot mig med en rykande mugg innehållande kaffe i händerna.

 

"Uhm, Alex..." säger jag osäkert.

 

"Alex? Vem är det?" Frågar mamma och jag tittar tomt på henne. 

 

Jo förstår du mamma, det är en kille som skjutsade hem mig i sin Camaro SS från 69' och det enda jag kunde tänka på under det bilfärden var att göra högst syndiga saker med honom i baksätet.

Men det svarar jag ju förstås inte utan jag rycker bara på axlarna.

 

"En kille från festen bara..." mumlar jag frånvarande och mina tankar driftar iväg.

 

 Mina händer i hans svarta hår. Han mellan mina ben medans jag skriker hans namn.

Herregud Chloe!! Jag måste tänka på något annat. Min älskade Valiant... Jag och Alex i baksätet på Vallie.

Förfärad skjuter jag upp från bordet och bestämmer mig för en dusch.

 

. . .

 

"Hej..."

 Rösten får mig att hoppa till och smälla i huvudet i huven som jag ligger under. Den där rösten, jag känner igen den. Jag svär till och ålar mig fram från Vallies motor för att vända mig om låta mina ögon falla på det sexigaste jag någonsin sett.

Alex står lutad mot garage porten klädd i en knäppt svart skjorta och svarta jeans.

Enkelt men otroligt snyggt. Han ler mot mig och tar ett steg mot mig.

 

"Lugn Baby, jag ska inte äta upp dig... inte än i alla fall," 

Flinar han och avslöjar sin vita tänder i ett leende.

De gröna ögonen granskar mig och påminner mig om de tråkiga kläderna jag bär.

Jag blir frestad att köra handen genom hans svarta hår och kyssa de höga kindbenen.

 

Fan Chloe! Sluta nu! Jag harklar mig och ler tillbaka.

 

"Du glömde den här i min bil," mumlar han stelt och tar fram min mobil ur hans bakficka utan att släppa mig med blicken.

Shit!

Jag har inte ens märkt att den har varit borta. 

Förvånat tar jag imot det och trycker på mitt-knappen. 19 missade samtal och 54 nya meddelanden. 

Jag sväljer hårt och låser upp telefonen. 

 

Helvete, alla är från Rasmus.

 

"Tack!" Jag låser telefonen och lägger den i bakfickan. Alex nickar och går fram till Vallie.

"Underbar..." mumlar han och fingrar lite vid motorn, något jag inte la märke då men det lilla fingrandet skulle få förödande konsekvenser.

Istället nickar jag bara stolt och pillar lite på en kabel. 

 

Plötsligt rycker Alex till och ler ursäktande.

"Sorry babe, måste sticka!" 

Han vänder sig om och går iväg.

"Synd... Ha det bra!" 

Säger jag och ägnar all min koncentration åt Vallie igen.

 

------------- 

LÄMNA KOMMENTARER!!!

 
 
Caitlin

Caitlin

25 september 2014 14:48

Jättebra skrivet:) Ser verkligen framemot nästa del.

Sjukt, det enda jag tänkte på när Alex dök upp var.. En kopia av Danny! Samma stil, sätt och utseendet! Så likt =)

Kram på dig!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Becca

25 september 2014 16:33

Tack!!

Oh shit! Är det okej då?!

Shit goes DOWN later... Nästa Kapitlet kommer idag!

Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards